spartacus
saygı bizde el öpmekle eşdeğer; oysa bir barbar sadece yenildiğinde el öper, o da hala hayattaysa..
bu dizide çok fazla kan olduğunu, abuk sabuk görüntülerle dolu saçma sapan ucuz bir dizi olduğunu söyleyenler, çok merak ediyorum hangi gözlerle izlediniz, kulaklarınız yeterince duyuyor mu; köle spartacus tutulduğu yerden bir gladyatör olarak yanına arkadaşlarını da alarak kaçıyor, kaçarken de katliam yapıyor, sonra romalı asillere karşı bir isyan başlatıyor vesaire.. gerisi kan revan, şiddet içerikli, seks dolu anlamsız bir dizi işte.. hepsi bu mu ?
asıl ahlaksızlığın ne olduğunu göstermiyor mu ? cinsellik nedir ? tercihlerin, kimi sevdiğinin, kiminle yattığının ne önemi var ? o dizide gay, eşcinsel, lezbiyen, ya da günlük dilimizde şekillenmiş herhangi bir cinsel kimliğin kullanılmadığını da görebiliyor musunuz ? çok mu aşağılık bir durum bu, yoksa gerçekten bir zamanlar bizim için etiketlerin şu an olduğu kadar önemli ve hassas olmamasının nedeni ne olabilir ??
ayrıca ister tek, isterse yüzlerce olsun, tüm tanrıların ne kadar gereksiz ve aslında hayatımızda nasıl ölümcül ve zehirli yaralar açtığını da anlatmıyor mu, adam bunu haykırıyor, belki bu yüzden olsa gerek finalde şu sözler dökülüyor ağzından;
- ipleri tutun, onlara unutulmaz bir ders verelim!
ve gök gürlüyor o sırada, diğeri coşkulu bir sesle haykırıyor;
- bu ses inişimizi gizleyecek, tanrılar bize bir şans veriyor!
ama spartacus gök gürültüsüne, ya da bir işaret varsa bile onun varlığına hiç aldırmıyor;
- özgür insan kendi şansını yaratır.. bu gece hepimiz tanrıyız! bütün roma gazabımızı görecek!
y.a

Yorumlar