saygı bizde el öpmekle eşdeğer; oysa bir barbar sadece yenildiğinde el öper, o da hala hayattaysa.. bu dizide çok fazla kan olduğunu, abuk sabuk görüntülerle dolu saçma sapan ucuz bir dizi olduğunu söyleyenler, çok merak ediyorum hangi gözlerle izlediniz, kulaklarınız yeterince duyuyor mu; köle spartacus tutulduğu yerden bir gladyatör olarak yanına arkadaşlarını da alarak kaçıyor, kaçarken de katliam yapıyor, sonra romalı asillere karşı bir isyan başlatıyor vesaire.. gerisi kan revan, şiddet içerikli, seks dolu anlamsız bir dizi işte.. hepsi bu mu ? asıl ahlaksızlığın ne olduğunu göstermiyor mu ? cinsellik nedir ? tercihlerin, kimi sevdiğinin, kiminle yattığının ne önemi var ? o dizide gay, eşcinsel, lezbiyen, ya da günlük dilimizde şekillenmiş herhangi bir cinsel kimliğin kullanılmadığını da görebiliyor musunuz ? çok mu aşağılık bir durum bu, yoksa gerçekten bir zamanlar bizim için etiketlerin şu an olduğu kadar önemli ve hassas olmamasının nedeni ne...